.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به پاسِ هفته بسیج مستضعفین تاریخی ترین جمله ی امام درباره بسیجیان چه بود
تاریخی ترین جمله ی امام درباره بسیجیان چه بود

بی شک معروف ترین جمله حضرت امام درباره بسیجیان، در سال 1366 و در پیام آن حضرت خطاب به حاجیان بیت الله الحرام در تاریخ به ثبت رسید.
به گزارش شمال نیوز، نهاد «بسیج مستضعفین»، در پنجم آذر ماه سال 1358 به فرمان «امام روح الله» پایه گذاری شد و آن امام عزیز، هر ساله به مناسبت های مختلف، به تمجید و تحسین بسیجیان می پرداخت. با نگاهی به این قبیل فرمابشات امام خمینی درباره ی بسیج، به خوبی این معنا را به ذهن متبادر می نماید که هر چه از عمر این نهادِ نوپا می گذشته، ارج و قرب آن در نزد پیشوای مجاهدان فی سبیل الله افزون می شده، به گونه ای که ایشان، این نهاد را دارای ابعاد بین المللی دانسته و در ماه های پایانی عمر خویش، خویش را به بسیجی بودن مفتخر می داند.

بی شک معروف ترین جمله حضرت امام درباره بسیجیان، در سال 1366 و در پیام آن حضرت خطاب به حاجیان بیت الله الحرام در تاریخ به ثبت رسید. در این پیام مفصل که در تاریخ انقلاب اسلامی با نام «پیام برائت» شهرت پیدا کرد، امامِ امت، پس از شرحی مبسوط از ابعاد مبارزه با مستکبران جهانی، چنین نوشته است:
«... قدرت ها و ابرقدرت ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می‌دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت‌ را از دیدگان جهان خواران و سرسپرده گانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌نمایند سلب خواهد کرد....»
مطالعه این متن استثنایی و سراسر حماسه و عرفانِ مجاهدانه، برای تمامی بسیجیان امری ضروری است. علاقمندان به مطالعه این پیام ، می توانند به «صحیفه امام» جلد بیستم ، مورخه 6 مرداد 1366(اول ذیحجه 1407) مراجعه نمایند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.422 seconds.